CCM


Consistent Communication Management

Vermittlung von konsistentem Kommunikationsmanagement (in German)
 
Umso mehr wir mit dem Internet leben und arbeiten müssen wir uns auch mit der Öffentlichkeit auseinandersetzen und die Werkzeuge sinnvoller nutzen, die neue Technologie möglich macht.

Community Management“ als Führungsaufgabe
Die neuen Medien sind Teil unseres Alltags und der Arbeitswelt. Jetzt kommt die künstliche Intelligenz (AI) auf den Markt. Auch in der Kommunikation wird vieles automatisiert. Dadurch verlieren viele Menschen das Vertrauen in große Anbieter, denn der Austausch mit einem menschlichen Ansprechpartner ist fast schon mehr Ausnahme, als die Regel.

Das Image einer Marke baut sich über die Zeit auf und kann von einem Moment auf den anderen zerstört werden. Wer in der digitalen Welt auffallen will muss konsistent, glaubwürdig und persönlich erreichbar sein. Standard Texte schrecken mehr ab, als das sie nützen.

Um ein nachhaltiges und konsistentes Kommunikationsmanagement zu betreiben, braucht es neben einer kreativen Strategie, ein ansprechendes Design sowie einen innovativen Ansatz der Kommunikation. Genauso wie Führungspersönlichkeiten, die einen authentischen “Leadership Style” haben und ihre Mitarbeiter*innen verstehen.

Inhalte, die eine Sogwirkung in ihrem Netzwerk erzeugen:
Der Workshop widmet sich allen möglichen Formen und Prozessen der Kommunikation inner- und außerhalb eines Unternehmens. Sie lernen verschiedene Perspektiven auf die Unternehmenskommunikation, Communities und Online-Identitäten kennen. Dabei erfahren Sie welche Herausforderungen ein konsistentes Kommunikationsmanagement meistert und wie sie mit einer inspirierenden „Masterstory“ & wiedererkennbarem „Branding“ Anspruch und Wirklichkeit näher zusammenbringen.

Konsistente Kommunikation
Inhalte:
– Medien- und Kommunikationskompetenz
– Grafikdesign für Web & Print
– Medienrecht und Umgang mit dem Internet
– Nachhaltiger Image- und Netzwerkaufbau
– Koordination, Mediation und Moderation
– Vertrieb (Sales), Werbung und PR (Public Relations)
– CSR (Corporate Social Responsibility)

Fragestellungen:
– Was ist die Grundidee und Vision?
– Was sind die Ziele des Unternehmens?
– Wie gelingt interne Kommunikation & Teamwork?
– Was macht eine erfolgreiche Marke aus?
– Welche Geschichte wollen Sie an Wen richten und erzählen?
– Welche Botschaften an welche Zielgruppe vermitteln?
– Was ist die digitale Infrastruktur für ein Geschäft im digitalen Zeitalter?
– Was sind die „do’s and dont’s“ beim posten in sozialen Medien & „Apps“?
– Wie gehen Sie mit einem „Shit-Storm“ oder anderen Gefahren um?
– Was lernen wir aus dem Konfliktmanagement?

Konsistentes Kommunikationsmanagement
Teilbereiche aus Leadership, Kommunikation, Strategie, Innovation & Design:
– Profiling, Markt- und Netzwerkanalyse
– Logo & CI Design, Branding und Strategie
– Projektplanung und Organisation
– Prozesse: Interaktionsdesign, Sales- und „Content-Pipeline“
– „Team Building“ und „Employer Branding“
– Social Media Community Management, PR & Werbung
– Event & Knowledge Management
– HR (Human Resources), CSR & Compliance
– AI & „Web3“

Ihre Vorkenntnisse
Wir gehen davon aus, dass Sie als Teilnehmende bereits Erfahrungen im Bereich Führung und Leitung eines Teams haben.

Unsere Methodik
Das Format kombiniert informative Vorträge, interaktive Diskussionen, Fallstudien und praktische Übungen, um Ihnen ein ganzheitliches Verständnis für die Rolle von Kommunikationsmanagement in der digitalen Transformation zu vermitteln.

Lernziele
Nach dem Seminar sind Sie in der Lage:
– Die strategische Bedeutung von Kommunikationsmanagement in der digitalen Transformation zu erkennen und zu vermitteln.
– Den Unterschied zwischen Social Media, Marketing & Sales, Werbung, Branding, PR & PA (Public Affairs) definieren zu können. Notwendige neue Fähigkeiten einzusetzen, die Sie und die Mitarbeitenden in der digitalen Welt benötigen.
– Talente erfolgreich in digitalen Arbeitsumgebungen zu managen und zu fördern.
– Eine agile und innovationsfreundliche Kommunikationskultur in Ihrem Unternehmen zu etablieren.
– Zusammenarbeit mit anderen Abteilungen um das Unternehmen erfolgreich zu transformieren.
– Mit Widerstand und Veränderungen in Transformationsprozessen souverän umzugehen.

Vorteile für unsere Teilnehmenden:
– Praxisnahe Einblicke in die Führungsrolle von Kommunikationsmanagement in der digitalen Ära.
– Erweiterte Fähigkeiten zur Gestaltung und Umsetzung von digitalen Transformationsstrategien.
– Networking-Möglichkeiten mit anderen Führungskräften und Experten.

Für weitere Informationen kontaktieren Sie uns unter office@manncpt-consulting.at oder unter +43 (0)6801480820. Wir freuen uns darauf, Sie beim CCM Seminar willkommen zu heißen!

Ihre Trainer:
Christoph Mann, CEO & Gründer von manncpt consulting, ist Experte für strategische Kommunikation und seit 15 Jahren in den Medien tätig. 2013 machte er sich selbstständig als Hotelier und ist seit 2018 als Berater unterwegs. Er kocht professionell und begleitet Führungskräfte & Teams mit einem eigenen Leadership Ansatz. In den letzten 6 Jahren beschäftigte er sich mit Blockchain Medien und hat einen Web3 Blog.

Sophie Bidmon, COO & Head of Design, ist Female Leadership Coach bei manncpt consulting. Als Anwendungsspezialistin im Grafikdesign für Web & Print, sowie als seit 2016 gelernte Druck- und Medientechnikerin, kennt sie sich sehr gut mit den Maschinen aus und kreiert leidenschaftlich Werbemittel bei namenhaften Branchenvertretern.

Co-Trainer:
Stefan, Project Manager, Sustainability Consultant
Souroush, Researching at the Economic University of Vienna

Teaching consistent communication management (English Version) 

The more we integrate the Internet into our private and working lives, the more we need to engage with the public sphere and make better use of the tools that new technologies make available to us. 

„Community management“ as a management task 

New media are part of our everyday lives and are taking up more and more space in the world of work. Automation is essential for improving work processes and reforming companies. Artificial intelligence can be a great help here. Both are now increasingly being used in communication processes. However, many people want a personal point of contact. Therefore while automation and AI can be helpful for a company, they also offer the potential for customers to lose trust in it. 

A brand’s image is not built overnight, but it can be destroyed just as quickly. If you want to stand out in the digital world, you need to be consistently trustworthy and personally accessible. Standard texts therefore deter more than they help.

Sustainable and consistent communication management requires a creative strategy, an appealing design, and an innovative approach to communication. Just as important, however, are leaders who have an authentic „leadership style“ and understand their employees and respond to their needs. 

Content that creates a pull effect in your network: 

The workshop is dedicated to all possible forms and processes of a company’s internal and external communication. You will get to know different perspectives on corporate communication, communities, and online identities. You will learn about the challenges of consistent communication management and how to master them with an inspiring „master story“ & a recognizable corporate identity.

Bring „branding“ claim (possibly appearance) and reality closer together.

Consistent communication Content:

  • Media and communication skills
  • Graphic design for web & print media
  • Media law and dealing with the Internet. 
  • Sustainable image and network building 
  • Coordination, mediation and moderation 
  • Sales, advertising, and PR (public relations) 
  • CSR (Corporate Social Responsibility)

Questions: 

  • What is the basic idea and vision? 
  • What are the company’s goals? 
  • How does internal communication & teamwork work? 
  • What makes a successful brand? 
  • What story do you want to tell and to whom? 
  • Which messages to convey to which target group?
  • What is the digital infrastructure for a business in the digital age? 
  • What are the „doʼs and dontʼs“ when posting on social media & „apps“? 
  • How do you deal with a „shit storm“ or other dangers? 
  • What do we learn from conflict management?

Consistent communication management

Sub-areas from leadership, communication, strategy, innovation & design: 

  • Profiling, market and network analysis
  • Logo & CI design, branding and strategy 
  • Project planning and organization – Processes: Interaction design, sales and content pipeline
  • „Team building“ and „employer branding“ 
  • Social Media Community Management, PR & Advertising 
  • Event & Knowledge Management 
  • HR (Human Resources), CSR & Compliance 
  • AI & „Web3“

Your previous knowledge

We assume that you as a participant already have experience in leading and managing a team.

Our methodology:

The format combines informative lectures, interactive discussions, case studies and practical exercises to give you a holistic understanding of the role of communication management in digital transformation.

Learning objectives: 

After the seminar you will be able to

  • Recognize and communicate the strategic importance of communication management in the digital transformation. 
  • To be able to define the difference between social media, marketing & sales, advertising, branding, PR & PA (public affairs). Apply the necessary new skills that you and your employees need in the digital world.
  • successfully manage and promote talent in digital working environments. 
  • Establish an agile and innovation-friendly communication culture in your company. 
  • Collaboration with other departments to successfully transform the company. 
  • Dealing confidently with resistance and change in transformation processes.

Advantages for our participants:

  • Practical insights into the leadership role of communication management in the digital era.
  • Advanced skills for designing and implementing digital transformation strategies.
  • Networking opportunities with other managers and experts.

For further information, please contact us at office@manncptconsulting.at or +43 (0)6801480820. We look forward to seeing you at the CCM Seminar! 

Your trainers:

Christoph Mann, CEO & founder of manncpt consulting, is an expert in strategic communication and has been working in the media for 15 years. In 2013, he became a self-employed hotelier and has been working as a consultant since 2018. He cooks professionally and accompanies managers & teams with his own leadership approach. In the last 6 years he has been working with blockchain media and has a Web3 blog.

Sophie Bidmon, COO & Head of Design and Female Leadership Coach at manncpt consulting. Since 2016, she has been a qualified print and media technician and application specialist for graphic design in the web & print sector, she is adept at using industry-specific machines and is passionate about creating advertising materials for well-known industry representatives.

Make your brand ready for the future